05 – Månedsrapport Affiliate DM – Januar 2013

Som altid er julemåneden og specielt jule dagene plaget af mange indbrud. Derfor havde jeg en forventning om at flere ville søge specifikt efter tyverialarmer, videoovervågning og andet sikkerhedsudstyr. Og forventningen holdte stik.

Men først skruer vi lige tiden tilbage. For fra oktober til og med december havde jeg nogle rigtig flotte klikstatistikker på mine affiliate programmer hos TjenesteTorvet. Men ikke et eneste klik konverterede. Og da der ikke kom konverteringer ud af så mange klik var jeg begyndt at blive temmelig frustreret:

  • Har jeg valgt den rigtige niche?
  • Spænder affiliate programmet ben for mine henvisninger?
  • Er det på tide at give op?

Men ved udgangen af december opdagede jeg at klikstatistikker hos TjenesteTorvet ikke matchede dem jeg selv havde. Jeg fandt ud af at det var WordPress som gav falske klik.

Så da januar begyndte, var fejlen rettet og jeg kunne begynde at optimere ud fra de rigtige tal.

Min tid. Mit fokus. Mit ansvar.

Forskellen fra januar og så de andre måneder, har været at jeg i højere grad har taget ansvar for de mål jeg har sat. Jeg har sat bagkant på mine opgaver, og har respekteret den. Det har hjulpet mig med at holde fokus og være langt mere produktiv end tidligere.

Mål 1 – opnået
Jeg et mål om at lave en Google+ side. Den lancerede jeg i den første uge af januar og fik navnet Beskyt dit indbo.

Mål 2 – opnået
Jeg havde et mål om at skrive nye artikler eller optimere mine eksisterende på de longtail søgeord jeg havde fundet. Det er også gjort og trafikken er støt stigende.

Mål 3 – opnået
Jeg havde et mål om at optimere mine Call to actions så mine forsikringsartikler kunne begynde at konvertere. Det var nu meget nemmere fordi jeg reelt kunne se hvor mange (eller hvor få) der rent faktisk klikkede.

Mål 4 – opnået
Jeg havde et mål om at arbejde med nogle tal til en infografik. Det er et større stykke arbejde end først antaget. Men en meget interessant og lærerig process. Jeg har fundet præcis de tal der skal bruges, og har lagt en plan for hvordan infografikken skal produceres.

Resultatet af det hårde arbejde

… har virkeligt båret frugt januar men jeg fik også en hjælpende håndsrækning. For TV2 valgte at sende et tema over flere dage ved navn Stop Tyven. Og det gav nogle gode spikes i trafikken de dage de sendte programmet tidligt.

Statistik januar

Statistikken for januar set i forhold til december. Stop Tyven udsendelserne gav et fint boost.

Den forhøjede trafik har også vist sig at være den rigtige trafik, for jeg er endelig begyndt at genere leads til mine affiliate programmer.

Regnestykket ser ud som følger:

Overført fra december 2012 -885,25
Indtægter januar 2012 1.249,56
Total
364,31

Nå ja. Så var januar var altså den måned jeg kom i plus 🙂

Det skal der ske i februar

TV2 udsendelsen gav mange nye søgninger som Hittail opfangede, som kan bruges til optimering af siden. Og derudover var der rigtig mange gode råd om tyverisikring i udsendelserne, som jeg kan bruge til nye artikler på websitet.

  • Jeg skal have lavet en samling over hvilke danske vinduesproducenter der leverer tyverisikrede vinduer. Bl.a. hvilke modeller der er sikre.
  • Jeg skal arbejde videre med min infografik. Det er planen at jeg som minimum får lavet et layout til dem.
  • Jeg skal have redesignet mit coverbilledet på min Google+ side. Den skal bl.a. have et billede af mig, så man kan se hvem man snakker med på siden.
  • Jeg skal have lavet en artikel om sikring af hoveddøre og en om alarmer på vinduer
  • Jeg skal have set de sidste TV2 udsendelser for at få inspiration til nye emner og artikler

Og med kun 28 dage og en privat flytning i uge 8 – så får jeg en del at se til 🙂

Endelig så håber jeg at der vil komme et affiliate program til et byggemarked som sælger vinduesgreb og andre sikkerhedsløsninger til vinduer og terrassedøre.

Om Lars Skjoldby

Jeg hedder Lars Skjoldby og på denne blog skriver jeg om alle mulige online tiltag. Du skal også være velkommen til at følge mig på f.eks. Google+ eller Twitter.
Denne artikel blev udgivet i Affiliate DM 2012 og tagget med , . Bogmærk permalink.

2 svar til 05 – Månedsrapport Affiliate DM – Januar 2013

  1. Mikkel Kongsfelt skriver:

    Flot at se at det går fremad Lars!
    Hvordan er det egentlig at du kan vise “Statistikken for januar set i forhold til februar.” når dit indlæg er skrevet 2. februar 😉

    Jeg oplevede noget lignende det du ser med TV2-programmet, da DR viste et program om de “dårlige forsikringer”.

    Rigtigt interessant med dit arbejde med long tail søgninger. Tror Hittail skal prøves af, for jeg får nok svært ved at ramme #1 på alle mine keywords, så skal nok satse lidt mere fokuseret på long tail end jeg gør pt.

    • Lars Skjoldby skriver:

      Du har ret Mikkel – det er selvfølgelig i forhold til december 🙂
      Billedteksten er rettet nu.

      Det gode ved longtail er at brugerne er meget længere i deres beslutningsprocess og dermed konverterer de bedre.
      Mht. Hittail synes jeg det har givet mig endnu flere søgeord at arbejde med, i takt med trafikken er steget. Så jeg synes bestemt det er penge værd. Men der kommer nok også et tidspunkt kan et givent emne ikke malkes mere.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Giv mig besked ved andre kommentarer via e-mail. Du kan også abonnere uden at kommentere.