Hvorfor har Twitter ikke succes i Danmark?

Jeg er meget begejstret for Twitter og er selv en flittig bruger. For når jeg bruger Twitter, bliver jeg klogere dag for dag, inden for mit felt. Men det er et fåtal af danskere der bruger og er på Twitter.

I mit forrige indlæg om Googles +1 knap fik jeg en kommentar fra Jimmi Hove som skriver at det kun er online marketingfolk og kendisser der bruger Twitter. Jeg har ikke noget grundlag for at vide om det er korrekt, men jeg har en gisning om at det nok er disse to grupper der dominerer Twitter i Danmark.

Personligt er jeg faktisk lidt skuffet over at danskerne ikke har taget Twitter mere til sig. Men hvorfor er det sådan?

Jeg tror at Twitter “sælges” forkert til den almindelige dansker. Ofte bliver det en snak om at man kan udvide sit netværk og øge sin faglighed (præcis samme årsager til min egen begejstring).

Jeg tror bare den almindelige dansker tænker: “Hvad skal jeg dog med adgangen til politikkere og celebrities” og “Hvad skal jeg dog med endnu et netværk”. Det har de jo i forvejen hos vennerne, i sportsklubben, på jobbet, i børnenes skole eller daginstitution – og på Facebook.

Var jeg sosu-assistent, møbelsælger, kok ja faktisk alle jobs som ikke er bundet op på enten marketing, medie eller en akademisk uddannelse, så ville jeg være svær at overbevise om at mit faglige netværk var til stede på Twitter. Og hvor ville Twitters værdi så ligge?

Jeg tror det er de danske virksomheder der er afgørende for om Twitter får succes i Danmark. For generelt set har de heller ikke formået at tage mediet til sig. Begynder de at bruge Twitter mere aktivt i form af oplysning eller her og nu kampagner som f.eks. Starbucks har haft kæmpe succes med i USA, så vil flere danskere også begynde at bruge det.

Hvorfor tror du Twitter ikke har vundet mere indpas i Danmark? Smid en kommentar nedenfor og er du ikke på Twitter så skriv meget gerne hvorfor du ikke er.

Om Lars Skjoldby

Jeg hedder Lars Skjoldby og på denne blog skriver jeg om alle mulige online tiltag. Du skal også være velkommen til at følge mig på f.eks. Google+ eller Twitter.
Denne artikel blev udgivet i Debat og tagget med . Bogmærk permalink.

31 kommentarer til Hvorfor har Twitter ikke succes i Danmark?

  1. Morten Vium skriver:

    Hej Lars.

    Tak for et fedt debatoplæg!

    JEG ELSKER TWITTER, SOM DET ER I DANMARK!
    Når du skriver, at Twitter ikke har succes i Danmark, så går jeg ud fra, du mener fra deres eget forretningsperspektiv. For mig og mange andre er Twitter nemlig en kæmpesucces.

    Som du skriver er Twitter i Danmark mere eller mindre forbeholdt en gruppe nørder (os). Det synes jeg er helt fantastisk, fordi det betyder at der er let adgang til en enorm mængde viden og et kæmpe netværk uden alt den støj, som jeg oplever værd gang, jeg kigger på udenlandske Twitter-profiler.

    På trods af en stærk passion for online marketing følger jeg kun nogle få mennesker fra Marketingsmekkaet USA. Det er simpelthen fordi jeg ofte synes det bliver for larmende og spammende… Udenlandsk viden henter jeg primært på blogs i stedet. Her er der mere ro på.

    I Danmark er Twitter blevet et topprofessionelt og tophyggeligt forum, hvor vi kan udveklse viden, og hvor vi hjælper hinanden med at sprede og dele. Også store business-personligheder takker for RT og deltager aktivt i debatten – ikke fordi de skal, men fordi de ønsker at være med i det stærke “nørdfællesskab”, som eksisterer omkring Twitter.

    Jeg er studerende, men har nærmest mistet motivationen til at gå til forelæsninger fordi en dag på Twitter er langt mere lærerig. Jeg håber aldrig Twitter får succes :)

    Nu vil du måske kalde mig lalleglad Twitter hippie, og det er jeg måske også, men overvej hvor meget viden og hvor mange mennesker du har mødt gennem Twitter. Hvis du har været på Twitter i bare nogle måneder, så ved du hvad jeg snakker om!

    #twitterpower

    • Lars Skjoldby skriver:

      Hej Morten
      Rigtig god vinkel.

      Der er nogle social media eksperter der påstår at vi danskere bruger Twitter forkert. At der er for meget støj i form af debat og chat mellem to personer. Men det er måske i virkeligheden i Danmark vi bruger mediet optimalt? Eller har vi bare tilpasset Twitter til os?

      Mvh
      Lars

      • Morten Vium skriver:

        Nogen gange kan en-til-en-chatten blive for meget på Twitter, MEN man må aldrig kalde sig social media ekspert, hvis man mener at vi bruger Twitter “forkert”! Det er helt misforstået!

        Det smukkeste ved Twitter som medier er, at man kan bruge det præcist som det passer en. Du kan bruge det udelukkende som nyhedslæser, hvis det er det, du vil. Du kan bruge det som netværksværktøj, debatforum, salgskanal, chatroom, dagbog og tusind andre ting.

        Det er naturligvis meget generaliserende når jeg siger “Twitter som det er i Danmark”, men jeg mener generalt der er en fed, uformel, hyggelig og samtidig topprofessionel tone i Danmark. Det er der i hvert fald blandt dem jeg følger. De andre ryger bare ud af min strøm, for jeg må heldigvis selv bestemme, hvordan den skal sammensættes 😉

  2. Martin Nielsen skriver:

    Jeg er meget enig med Morten, håber virkelig twitter fortsat vil være som det er i dag. Selvfølgelig kan der også være støj på danske twitter profiler, og ja af og til bliver man nødt til at unfollow. Men i det store hele er den danske twitterfære (hedder det egentlig det?) god til at levere et godt mix af top professionelt indhold og personlige tweets, det mix er for mig helt fint!

    Hvis jeg har et problem på arbejde så er det oftest nemmere at sende et tweet end det er at google efter en løsning, og faktisk også tit hurtigere, så ja for mig er twitter nu en success, og så kan jeg da også godt være en lalleglad twitter hippie hvis det er :-)

  3. Frank Eskelund skriver:

    Er helt enig med dig. Håber ikke det bliver mainstream som facebook. Har ikke brug for en kanal mere, hvor jeg skal høre om Anne og Sofie der lige har lakeret deres tånegle. Eller Peter “der stadig kan”.
    Syntes at Twitter som den er nu er super god, man lære noget nyt hver eneste dag ved at følge de rigtige personer.
    Er der en ting som er negativt ved Twitter er, at man bliver total afhængig af det:-)

    Frank #Twitterhippie

    • Lars Skjoldby skriver:

      Hej Frank
      Hvis nu Anne, Sofie og Peter skulle ende over på Twitter, kunne man så ikke bare lade være med at følge dem? Eller sagt med andre ord – er der ikke plads til dem?

      Er enig mht. afhængigheden 😉

      Mvh
      Lars

      • Frank Eskelund skriver:

        Hej Lars

        Jo det har du ganske ret i.
        Men hvis nu Twitter blev mainstream og alle ens venner og veninder gerne vil have at man følger dem, så vil man komme til at stå med problemet. Det vil jeg i hvert fald:-)
        For tror ikke jeg vil kunne få mig til, at sige nej til at følge dem hvis de spurgte.
        Frank

    • Lise Halskov skriver:

      Hedder det så en Twippie? 😉

  4. Lise Halskov skriver:

    Hej Lars. Godt debatindlæg! Der er vist ikke de store tegn på, at Twitter bliver mere mainstream i DK foreløbigt. Og jeg har også hørt flere Facebook “eksperter” erklære Twitter død flere gange, men det tror jeg mest handler om, at det ikke i DK er så velegnet i øjeblikket til at markedsføre til den almindelige forbruger. Spørgsmålet er, om det overhovedet er den måde, Twitter er bedst på? Hvis brands eller f.eks. politikere skubber for meget salgssnak ud på Twitter, så står man jo af.

    Jeg tror til gengæld også, at de, der bruger Twitter i øjeblikket, får max udbytte af det. Det er en fornøjelse at se, hvor meget viden og erfaring der flyder frit rundt. Jeg bruger det selv til at samle viden og inspiration indenfor mit felt. Og har også brugt det til at sende et råb ud om hjælp til f.eks. et WordPress problem. Problemet blev løst på ca. 10 minutter!

    Jeg forstår ikke, at der ikke er flere større virksomheder, der er aktive, for bruger man det fornuftigt, så er det en glimrende måde at profilere sig på og holde sig orienteret om trends.

    Mange hilsener Lise

    • Lars Skjoldby skriver:

      1000 tak og tak for de vise ord som jeg er fuldstændig enig i. Men tror du ikke flere større virksomheder ville bruge det hvis vi var mere end 30.000?

      • Lise Halskov skriver:

        Sikkert nok, men jeg tror mange virksomheder griber det an som om Twitter er en reklamekanal. Er der ikke nok brugere, så er det ikke interessant. Det er en meget mere givende tilgang, man skal have, og jeg tror egentlig, at mange virksomheder enten ikke er klar over dette eller ikke ønsker at bruge ressourcerne på det. Det smukke er jo her, at jo mere man giver, jo mere får man igen.
        Mange hilsener Lise

  5. Jesper Outzen skriver:

    Hej Lars,

    Tak for et godt indlæg som helt automatisk også fører til en god debat.

    Jeg er STOR tilhænger Twitter ligesom mange af de andre der har smidt en kommentar her. Jeg følger både danskere og mennesker fra andre dele af verden. Ca. 70% af min viden kommer fra de fantastiske mennesker der hver dag skriver og henviser til ting der interessere mig.
    Twitter har også givet mig et job, et nyt fantastisk netværk og nye samarbejdspartnere. Jeg har efterhånden mødt en del mennesker IRL som jeg kun har fulgt på Twitter. Det der kendetegner disse møder er at kommunikationen er meget direkte, ikke så meget “sikke et fint vejr” snak og “hvem er du så?”. Emnerne som vi taler om er emner der interessere os begge meget. Kort og godt er de møder meget udbytterige for mig. Jeg betragter det som en slags “speed meeting”. Ved ikke om i andre også har den følelse?

    Jeg har endnu min Tweedagsbar debut tilgode 😉

    Når jeg snakker om Twitter med folk som ikke bruger det for jeg ofte skeptiske kommentarer som: hvad skal vi bruge det til, jeg fatter det ikke, er det ikke ligesom Facebook, det er for nørdet eller det er for teknisk.
    Specielt de 2 sidste punkter kan jeg godt forstå folk rynker på næsen over. Betegnelser som #,@, FF, RT etc. forvirre mange. De kan ikke se meningen med galskaben :-) Mange sammenligner Twitter med Facebook og forventer at fremgangsmåden er den samme, det er den jo langtfra. Jeg tror ikke på Twitter bliver ligeså stort som Facebook i Danmark, men jeg håber på at der kommer flere danskere på Twitter. Det bliver Twitter kun bedre af.

    • Lars Skjoldby skriver:

      Hvor er jeg dog enig i det du skriver. Jeg tror også Twitter bliver bedre med flere brugere – det vil alt andet lige give flere nuancer. Vi bruger vel ikke Twitter fordi det ikke er mainstream. Vi bruger det vel fordi det gavner.

  6. Niels Tybjerg skriver:

    Jeg er ikke sikker på, at virksomhederne er løsningen her. Det er ikke attraktivt for dem at vælge Twitter som endnu en tidskrævende markedsføringskanal, med mindre deres målgruppe er mediebranchen. Twitter er kun rigtig interessant for danske virksomheder med et internationalt udsyn.

    Så længe Facebook har så massiv en gennemslagskraft hos danskerne, så tror jeg helt ærligt Twitter får det svært – specielt fordi tjenesten har haft chancen. Der er jo ikke noget nyt i Twitter længere, så hele nyhedsværdien og muligheden for at fange de livsnødvendige “early adoptors”, der er så vigtige for at trække andre med, er forpasset. Twitter er “old news”.

    Og jeg er fuldt ud på linje med Morten og flere andre – jeg er stor tilhænger af mediet og følger både danske og internationale eksperter på netværket.

    • Jesper Outzen skriver:

      Hej Niels,

      Jeg er ikke helt enig i at: “Twitter er kun rigtig interessant for danske virksomheder med et internationalt udsyn”. Måske misforstår jeg din definition af “internationalt udsyn”? :-)
      Der findes rigtig mange gode eksempler på danske virksomheder der bruger Twitter til service og support. Her kan nævnes: Aarstiderne, UnoEuro, Skattevæsenet, NormannCPH, Star Tour, Gyldendal mfl.

      • Niels Tybjerg skriver:

        Ja – men de har stadigvæk kun en målgruppe på max 30.000 aktive brugere. Det er altså mindre end den samlede befolkning i Helsingør…

        Og heraf har de fleste af virksomhederne – med undtagelse af skat – kun en lille del af dem som kunder, så jeg tror helt ærligt ikke på, at det er så stor en succes, som du skriver.

        Det er nærmere bare en god historie, der er blevet blæst lidt op efter min mening.

  7. Henrik Andersen skriver:

    Jeg er meget på linje med mange af jer i dette spændende indlæg.

    Jeg kan dog ikke se hvordan Twitter skulle blive “ødelagt” af at Hr. og Fru Danmark begynder at tweete om “ligegyldige” ting for os nørder, der bruger Twitter til networking, vidensdeling, til at blive klogere osv.

    Vi vælger selv hvem vi følger. Er der nogen der bliver for irriterende for din Twitterstrøm, kan du jo bare trykke unfollow som Martin siger. Så hvad ville der være negativt ved at der kom flere danskere på Twitter?

    Der ville sikkert opstå en pokkers masse muligheder for virksomheder og privatpersoner hvis der kom flere danskere på Twitter. F.eks. større chancer for lead generering eller for at skabe hype om produkter eller events.

    Jeg tror såmænd også der er muligheder på Twitter for virksomheder allerede i dag. Nøden skal måske bare lige knækkes af en kæk virksomhed der får en god idé. Som Jesper er inde på så er der jo også gode eksempler på virksomheder der bruger Twitter med succes.

    Jeg tror ikke på at det kun er kendisser og nørder der har (eller kan få) glæde af mediet. Men det må tiden vise. :-)

  8. Morten Vium skriver:

    Jeg tror sådan set heller ikke, Twitter bliver ødelagt fordi der kommer lidt flere brugere.
    Men det er jo ikke helt rigtigt, at man bare kan klikke unfollow og så er der ro igen. Mentions vil stadig kunne støje, hvis en generelle indholdskvalitet falder.

    Et eksempel kunne være skarpe halvkendte personligheder som Thorborg og Rosenstand. Når de bliver omtalt på dagbladenes hjemmesider er debatten omkring dem ofte langt mindre saglig, end vi er vant til på Twitter. Jeg frygter, at personer som dem ville blive bombet med replies og mentions, den dag eb.dk’s brugere alle rykker på Twitter. Det vil betyde en klar værdiforringelse af Twitter for dem og dermed for os andre.

    Det er et meget ekstremt eksempel, det ved jeg godt. Som udgangspunkt prøver jeg også at sprede det glade budskab om Twitter, for jeg vil selvfølgelig gerne have flere spændende mennesker på netværket. Tror Twitter ville blive meget federe af at vi blev 50.000 eller for den sags skyld 100.000, men der er langt til Facebooks succesfulde 2,5 mio. og hvis Twitter for alvor blev populært, så tror jeg det vil miste værdi.

    • Henrik Andersen skriver:

      Indrømmet: Mentions havde jeg ikke lige tænkt over på den måde. Jeg ser det altid som noget positivt når jeg er så heldigt at blive nævnt i en eller anden sammenhæng.

      Jeg kan sagtens se din pointe, men jeg tror ikke det nødvendigvis behøver at være negativt at få en masse mentions. Det er vel hvad man gør det til. Thorborg og co. skal måske nok bruge lidt mere tid på mentions end vi andre skal, men jeg tror også de får noget ud af det.

      Mentions er jo trods alt med til at give en enorm eksponering lige meget om det er af positiv eller negativ karakter. Og folk danner jo ofte sin egen mening om mennesker og virksomheder lige gyldigt hvad. :-)

      • Morten Vium skriver:

        Mentions er fantastiske, men mentions som replies kommer jo ikke længere end din egen følgeskare. Det er selvfølgelig stadig eksponering men, det er jo ikke eksponering over for nye brugere.

        Forestil dig at udgive et nyt blogindlæg og tweete om det, hvorefter du modtager flere tweets som angriber din person, dine intentioner osv. Det tager altså noget af glæden ved at skabe og dele indhold. Jeg ved godt at man med flere brugere også kan forvente mere positiv respons og RTs, men jeg ved, at jeg selv ville kunne få det træls over bare ganske få brokkehoveder.

        Jeg synes alt for ofte man ser folk miste al anstændighed, når der debatteres online. Fx i avisernes kommentarer og på Facebook. Den slags oplever jeg ikke på Twitter, og det synes jeg er helt fantastisk!

  9. Søren Sjøgren skriver:

    Hej Lars,

    Et indspark i debatten.

    Jeg lavede min egen lille brugerundersøgelse blandt fans af min kommende bog på Facebook. Jeg ville undersøge om jeg kunne nå de samme mennesker via Twitter.
    49 svar fordelte sig således:
    5 stk: Ja, selvfølgelig
    11 stk: Ja, jeg har en profil, men bruger den sjældent
    6 stk: Nej, jeg har været der men er smuttet igen
    27 stk: Nej, hvad er Twitter.
    Konklusion: Min bog bliver på Facebook. Med det stiller spørgsmålstegn til tallet 30.000 hvis 2/3 af profilerne sjældent er aktive? (Med forbehold for den lille stikprøve).

    Jeg bruger Twitter som mange beskriver ovenstående. Jeg finder information meget hurtigt, men emnerne på dansk er snævre. Jeg synes også, at det var enormt svært at komme i gang med i starten. Det virkede elitært. Jeg havde det lidt som da jeg som ung knægt fra Falster i år 2000 første gang stod på en smart bar i KBH blandt folk med firkantede briller.

    Men hvad med IOS 5 til efteråret? Når Twitter bliver en integreret del af iPhone, så rykker der måske noget? Jeg forestiller mig også at en klog anvendelse af # på fx Roskildefestivallen kunne øge antallet af brugere. #distortion sidste weekend var fx ganske spændende at følge med i.

    • Lars Skjoldby skriver:

      Hej Søren
      Tak for indspark. Et eller andet sted giver din undersøgelse meget god mening også i forhold til de tal andre er kommet frem til.

      Og tak fordi du bringer IOS 5 på banen – jeg har ventet med spænding på at nogen tog den bold :-)
      Jeg tror bestemt at Apples integration af Twitter i IOS 5 får indflydelse på danskernes brug af Twitter i fremtiden.

      Dog tror jeg ikke #distortion eller #RF11 (for Roskilde Festival 2011) giver flere brugere til Twitter – men det kan sikkert få gang i nogle af de mange inaktive. Tør slet ikke tænke på hvad der sker hvis man skriver “Kom til afterparty på vores camp i G67 på #RF11 kl. 07” :-)

  10. Steen Olsen skriver:

    Det skal lige siges, at jeg ikke har læst alle kommentarer, så måske jeg taler i dubletter :-)

    Twitter er uden sammenligning mit yndlingsnetværk – langt foran andre. Det der virker er, at de folk der er der i dag “virker”. De vil det og de tænker åbent, har lysten til at dele og gør det også. Årsagen til at mange netværk – online eller fysiske – fejler (efter min mening) er, at folk ikke ønsker at netværke, men at få ordrer med hjem… Det giver en helt forkert tilgang og skaber kun sjældent værdi.

    Når jeg forsøger at dele min begejstring for twitter med andre ikke-twittere, så kan jeg se, at de blot tænker “hold da kæft hvor er du nørdet, Steen” – de er slet ikke på det hold, hvor vidensdeling er vejen frem. Sadly enough…

  11. Jimi Hove skriver:

    Tak for mention 😉

    Nu bliver der snakket lidt om det er ” sad enough” at folk ikke vil bruge Twitter til vidensdeling. Men det er jo ikke folks skyld, eller Twitters skyld, men de eksisterende brugere af Twitter i Danmarks skyld, DE skal gøre det tillokkende. Og det har jeg meget svært ved at se ske.

    Jeg mener stadig er hypet helt ud af proportioner.

    For de rette mennesker kan det være guld værd. Ligesom det er at sidde i toppen af et pyramidespil.

    Man kan altså få anden information på Facebook, end at høre om ens venner og familie.

    Det jeg selv tror har skabt Twitter hypen i andre lande, er at Twitter er Facebooks rebelske lillebror. Stedet hvor du ikke ligger billeder op , eller har din familie på besøg.

    På et eller andet tidspunkt går det dog nok for en del, at det reelt set ” bare ” er en chatplatform, hvor mange drømme dør i jagten på det FEDE retweet som vil forandre ens liv.

    Men jeg er der stadig, og jeg bruger det mest bare til chat. Jeg arbejder ikke som konsulent indenfor markedsføring, så jeg har ikke den store nødvendighed for at skabe netværk eller branding på den måde på Twitter.

    Og hvis Google siger at Twitter er godt for ranking, så er jeg der også 😉

    Vi ses på Twitter, til en ornlig omgang hyggechat, helt uden familie 😉

    Men held og lykke til jer andre med at skabe, hvad det end er , i vil skabe på Twitter, og som Facebook ikke kan klare for jer

    Følg mig her : http://www.twitter.com/aktiv_3

  12. Steen Olsen skriver:

    @Jimi Hvis den var “møntet” på mig, så lad mig præcisere :-)
    Jeg synes at det er en skam at der ikke er flere, der har indset styrken i at dele. Tit møder jeg folk, som snakker om netværk og siger noget i retning af “så hjælper jeg dig til en ordre, og så hjælper de mig. Det er jo sådan det fungerer” og de siger det med en grad af tilfredshed og/eller naturlighed, som jeg bliver ramt af hver gang.

    Jeg mener at vennetjenester sjældent bidrager til ret meget positivt, hvis vi kigger med bare liiiidt lange briller. Vennetjenester løser meget vel en problemstilling her og nu, men jeg synes sjældent at det gør os klogere, bedre eller på anden måde bidrager set i en bredere kontekst. Det ville glæde mig, hvis langt flere i højere grad delte uselvisk og konstruktivt ud af deres viden, fordi de havde lyst til det. Og ikke nødvendigvis fordi de ved at det oftest vil komme 2-3-4-fold tilbage før eller siden.

    Jeg har flere gange overvejet at skrive et blogindlæg om den boble mange webfolk befinder sig i – mig selv inklusiv – men som jeg er i tvivl om at ret mange nødvendigvis er bevidste om… Web folk mener jeg godt, at man kan sige over en bred kam er “nysgerrige”, de tænder på innovation, alt der nyt, udvikling osv. Alt det som mange andre – ubevidst – hellere undgår, hvis de kan, fordi forandring er krævende… Når webfolk lever i den virkelighed, at der deles – og det gør vi – så fungerer det fint for “os”, men jeg er nogle gange i tvivl om om det fungerer derudover.

    Derfor stiller jeg ofte spørgsmålet: Er webeksperten på bølgelængde med resten af samfundet…?

    Denne kommentar er hverken udtryk for kritik eller det modsatte, men blot en reflektion over hvad jeg tit oplever og observerer. Hvad tænker I andre? Kan I genkende det?

  13. Jimmy Due skriver:

    Jeg er en af de inaktive Twitter brugere og har netop den følelse debatindlægget beskriver; jeg har ikke nogen ide om hvordan det kan gavne mig indenfor “mit” område (og endnu værre, jeg ved måske ikke engang hvad mit område er).

    Derfor er det også spændende når folk noget i stil med “Jeg bruger Twitter indefor mit område”. Det er en sætning man hører fra flere sider og synes stort set aldrig man får lov til at høre hvilket område det drejer sig.

    Som der også er skrevet i indlægget så tror jeg at Twitter er svær at sælge for “almindelige” folk.

    Undskylder for eventuelle stavefejl. Indlægget er skrevet hurtigt på min iPhone! Apropos iPhone er det meget pudsigt at jeg – som den uerfarne Twitter bruger jeg nu engang er – søger efter en god Twitter app alle andre steder end på Twitter. Ligesom med andre ting på Twitter ved jeg simpelthen ikke hvor jeg skal starte.

  14. Elma Razic skriver:

    Hvis succes betegnes ud fra kvantitet, så har du ret. Men jeg er ikke enig med det synspunkt. Ligesom mange andre der har kommenteret dette indlæg, er jeg enormt glad for det netværk som Twitter har givet mig inden for kommunikations- og mediebranchen.

    Du skriver: “Var jeg sosu-assistent, møbelsælger, kok ja faktisk alle jobs som ikke er bundet op på enten marketing, medie eller en akademisk uddannelse, så ville jeg være svær at overbevise om at mit faglige netværk var til stede på Twitter. Og hvor ville Twitters værdi så ligge?”. Tja, man kan sige at Twitters værdi bestemmes af hver enkelt bruger derinde, da vi alle bruger mediet subjektivt. Ligesom Morten Vium skriver, kan man selv bestemme hvad man vil bruge netværket til. Nogle er tavse derinde og følger kun nyhedssites, mens andre forfølger deres personlige drøm og starter f.eks. en modeblog og interagerer med andre modebloggere (og har f.eks. et arbejde som kok eller pædagog ved siden af). Eller dem, der elsker at rejse og følger medier/blogs, der skriver om rejseoplevelser. På den måde betyder det reelt intet ift. hvilken baggrund og profession man har.

    Tak for et interessant indlæg og den spændende diskussion heraf.

  15. Lars Skjoldby skriver:

    Er beæret over at denne artikel er nomimeret på SEMAward. Hvis du synes debatten har været god og livlig, vil jeg sætte stor pris på din stemme på:
    http://semaward.dk/social-media/

  16. Pingback: » DBUs monopol kan være Twitters held - Tech tjek – teknologi til folket

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Giv mig besked ved andre kommentarer via e-mail. Du kan også abonnere uden at kommentere.