Sådan øger du din omsætning: low-budget!

Mit navn er Kristoffer Hjerrild, jeg ejer og driver sexshoppen winkwink.dk som jeg vil bruge som udgangspunkt for det low-budget trick som alt for lidt webshopejere desværre gør brug af…

Vi søger hos Winkwink altid nye og spændende måder at øge vores omsætning på. En af de tiltag, hvor jeg har været rigtig positivt overrasket er samarbejde med praktisk talt en konkurrent.

Der kan det godt være du måske lige stopper op og tænker arg?

Det vi gjorde var plain at simpel at vi kontaktede en af vores – kind of – konkurrenter. En webshop der solgte kondomer. Webshoppen solgte samtidig sexlegetøj, på samme måde som vi også sælger kondomer på Winkwink.

Pointen var dog her at salget af kondomer hos winkwink var minimalt og ligeledes af sexlegetøj hos kondom-forretningen. Højst sandsynligt grundet manglende fokus og udvalg på de to respektive områder.

Vi så da en mulighed og to kontakt til webshoppen med følgende forslag.

I printer X-antal ’visitkort’ med en rabatkode på 10%, som vi ligger i de pakker vi sender til vores kunder og ligeledes den anden vej rundt. Da vores segment ofte er det samme, opnår vi altså en enormt billig markedsføring.

I vores tilfælde printede vi 5000 ’visitkorts’ og oplevede 47 køb med en samlet omsætning på: 21.150 kr.

Vi betalte ca. 700 kr. for alle visitkortene hvilket giver én ROI på 30 kr. pr. 1 krone brugt på visitkort!

Det er altså uden tvivl en højeffektiv måde, og jeg vil klart anbefale du prøver den af.

Her er lidt idéer til brancher, hvor det eks. kan give mening.

Brancher

Der er rigtig mange muligheder. Hemmeligheden er at finde den samarbejdspartner som ligner dig mest muligt, men uden at i er i hård og direkte konkurrence. Det vigtigste er at finde en webshop/samarbejdspartner som henvender sig til samme segment. En webshop der sælger tøj til ældre kvinder vil finde at et samarbejde med en sko-webshop der henvender sig til yngre kvinder vil give et ringe afkast selvom brancher ligger i forlængelse uden at være i konkurrence. Det er derfor vigtigt at du spørg dig selv: Kan jeg se min samarbejdspartners kunder benytte sig af min rabatkode?

Er svaret ja så ser jeg ingen grund til at du ikke bør give den her lille markedsførings-gag et skud!

Held og lykke med det og skriv endelig til mig, hvad dine resultater bliver!

God Fornøjelse

– Hilsner

Kristoffer Hjerrild

Om Kristoffer Hjerrild

Kristoffer Hjerrild har været iværksætter siden 2005 og i dag driver han webshoppen WinkWink.
Denne artikel blev udgivet i Webshop. Bogmærk permalink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Giv mig besked ved andre kommentarer via e-mail. Du kan også abonnere uden at kommentere.