Sådan skaber autobranchen flere leads online

Online markedsføring kan være meget afgørende for virksomheders succes. Der er en lang række fordele forbundet med markedsføring på internettet. For autoværksteder er dette ingen undtagelse. Synlighed og tilstedeværelse kan skaffe kunder til værkstedet.

I denne artikel vil der blive gennemgået de største fordele forbundet med online markedsføring. Derudover vil der med fokus på autoværksteder blive gennemgået forskellige tiltag, som kan få flere kunder til at vælge lige netop dit autoværksted.

Af Nick Rasmussen – ejer af Au2Guiden.dk der skaffer leads til autobranchen.

Synlighed på nettet giver flere kunder i butikken

Som virksomhed er det i dag meget afgørende, at du er til stede på internettet. Flere og flere søger efter løsninger på nettet. Hvis en kunde mangler et værksted til udskiftning af udstødning eller lignende, så er det meget typisk, at kunden søger information på Google. Her kommer du som autoværksted ind i billedet. Hvis ikke du formår at være synlig for kunden, så vælger han/hun ganske enkelt et andet værksted til opgaven. Du kan læse mere om bilreparation mm. på www.Au2guiden.dk.

Her kommer nogle gode råd til, hvordan du optimerer din synlighed på internettet:

Registrer din virksomhed i lokale indeks

Dette kan for eksempel gøres i lokalindekset Google My Business. Selvom du ikke nødvendigvis har en hjemmeside til dit værksted, så vil du stadig være synlig for kunderne på Google, når de søger efter autoværksteder i lokalområdet.

Opret en hjemmeside

Dette er en god ide, hvis du ønsker at optimere din synlighed på Google og andre søgemaskiner. Her har du mulighed for at give kunderne informationer om eksempelvis åbningstider og tilbud, hvilket vil forbedre din troværdighed hos kunderne. Og en hjemmeside sover aldrig: I teorien kan du vise dit autoværksted og dine kompetencer frem døgnet rundt alle årets 365 dage.

Tilføj kontaktoplysninger og lokalitet på din hjemmeside

Som virksomhed med en fysisk butik (i dette tifælde et autoværksted) er det vigtigt, at du har tilføjet dine kontaktoplysninger og lokalitet på din hjemmeside. Først og fremmest skal det være nemt for kunderne at finde frem til relevante oplysninger om din virksomhed. Dernæst er det afgørende for synligheden på eksempelvis Google, at du har tilføjet disse oplysninger til din hjemmeside. På den måde vil du have større sandsynlighed for at blive vist, hvis en kunde søger på et autoværksted i nærheden af dig.

Målret din tilstedeværelse på internettet

En god ide er at målrette annoncer og tekster på hjemmesiden. Hvis ikke dine annoncer er målrettet dine kunder, vil du ikke tiltrække dem til din butik. Hvis ikke dine tekster er relevante og målrettede, så vil du ikke blive vist på Google. Sørg for at dine tekster er relevante, og at de er specifikt målrettet dine kunders behov. Gør du det, kan du forvente, at din hjemmeside bliver en ganske fornuftig kilde til flere kunder.

Denne artikel blev udgivet i Online markedsføring. Bogmærk permalink.

Der er lukket for kommentarer.